Umiejętności i kości


Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Umiejętności i kości


Pisanie by Admin on Pon Lip 10, 2017 11:55 am

Kostka.

Nie ma nic bardziej obiektywnego niż maszyna, dlatego w sytuacjach, gdzie można zwątpić w decyzję Mistrza Gry o losie naszych postaci decydować będą kości. Są one również dobrym narzędziem dla ustalenia, które z możliwych wydarzeń będzie miało miejsce.

A teraz co i jak.

1. Strona, jakiej będziemy używać do kostek jest tu ->Kostnica.eu.
Na początku każdy użytkownik powinien założyć tu konto przepisane do postaci na forum*. Rejestracja jest darmowa.
Kiedy już konto powstanie mamy możliwość przejrzenia wszystkich swoich rzutów -> ba, istnieje strona na której inni również mogą je przejrzeć – na niej są informacje dla MG.

2. Po zalogowaniu się, mamy przed sobą tablicę do rzutów. Może wyglądać trochę dziwnie, ale idzie się przyzwyczaić. Pobawcie się trochę i porzucajcie, żeby mniej więcej wiedzieć o co chodzi.

Jak widać wyżej: możecie dodać komentarz -  to pole będzie służyć do wpisywania do czego rzucamy. Wczoraj wykonałam pierwszy rzut (wraz z umiejętnością) i tutaj możecie zobaczyć jak wyglądał -> klik. Tutaj są też inne rzuty próbne, ale ten ‘oficjalny’ od razu rzuci się wam w oczy. Jeśli chcecie link tylko i wyłącznie do jednego rzutu, wystarczy, że klikniecie w kod rzutu -> klik

3. Jak ocenić wynik?
Dzielmy na pół, tak jak wyżej:  Jeśli wyrzucimy numerek znajdujący się w przedziale 1-3 – brak powodzenia, 4-6 powodzenie. Plus dochodzą punkty umiejętność  (i znowu odniosę się do swojego rzutu: jedną z umiejętności będzie odporność – nie oficjalnie przyznałam Sherlockowi jeden punkt, który dodałam do opisu – ma więc większą odporność i większą szanse na wyrzucenie braku nałogu.  Jeśli uzależnienie jest od 4 do 6, a więc jego brak od 1 do 3 +1(umiejętność), to brak uzależnienia ma większy przedział, bo od 1 do 4 (uzależnienie w tym przypadku to wyrzucenie 5 lub 6). (to łatwiejsze niż się wydaje)
Należy pamiętać, że umiejętności działają na naszą korzyść - tak więc jeśli mamy rozwiniętą umiejętność celność to zwiększa nam się zakres powodzenia trafienia a nie odwrotnie.

4. Potem pozostaje pokazanie MG wyniku.
* W przypadku posiadania wielu kont istnieje możliwość przepisania rzutu do innej postaci. Wystarczy kliknąć w opcje rzutu i dopisać.


Umiejętności :
- Celność - umiejętność posługiwania się bronią gdzie liczy się cel – od broni palnej, po rzucaną.
- Siła -  jej rozbudowanie ułatwia odparcie ataku, zadanie silniejszych ciosów, powodzenie w walce wręcz
- Zręczność – przydatna do wszelkich uników i ucieczek.
- otwieranie zamków – tutaj chyba nie trzeba wyjaśniać, jak łatwo twoja postać potrafi wedrzeć się do zamkniętego budynku i czy da radę otworzyć sejf z bogatą zawartością.
- charyzma - czyli umiejętność przekonywania, wpływu na resztę graczy. Tutaj decydujemy, w jakim stopniu nasz bohater opanował sztukę perswazji.  Wystarczy uśmiech i mamy zapewnione wejście do strzeżonego budynku.
- kieszonkostwo – czasem trzeba coś komuś ukraść i oddalić się niezauważonym.
- wytrzymałość /odporność – lub inaczej kondycja – czy nasza postać jest postrachem dla wszystkich chorób i prawie nigdy nie choruje? Może środki usypiające działają na nią w mniejszym stopniu, a i pogoda tak łatwo jej nie przeszkodzi

Punktów do rozdania jest 7. Z tym że dwie umiejętności należy rozwinąć na dwa punkty, dwie na zero punktów.

0 – punktów – brak umiejętności, szanse na powodzenie w rzucie kostką wynoszą 50%
1 – punkt – nasza postać ma doświadczenie z tą umiejętnością, szansa powodzenia wzrasta
2 –punkty – duże doświadczenie – wyrzucenie negatywnego wyniku jest niemal niemożliwe.

Niektóre umiejętności są dla siebie przeciwne – jak celność i zręczność. O powodzeniu akcji decyduje wyrzucenie większej liczby oczek.



Kości a umiejętności to, w gwoli ścisłości, dwie różne rzeczy.. Wiążą się jednak ze sobą.
Kości dotyczą wyboru, powodzenia w akcji. Wyrzuca się oczka i liczba tych oczek oznacza powodzenie lub jego brak. Kiedy nie wiemy jak postąpić w fabule, by decyzja była obiektywna (przykład: Nasza postać bierze udział w strzelaninie. Decydujemy się na przebiegnięcie w bezpieczniejsze miejsce ale inna postać widzi to i do was strzela. Wy nie chcecie, by wasza postać była ranna, ale druga osoba nie zgadza się na zignorowanie jej postu/akcji. Co robić? Rzucasz kością uznając że jeśli wyrzucisz liczbę z zakresu 1-3 to uda ci się wykonać unik, a jeśli wypadnie liczba z zakresu 4-6 to już niestety zatrujesz się ołowiem).
Umiejętności oznaczają po prostu... umiejętności. Macie na początku liczbę punktów do rozdania - sami decydujecie ile przyznacie jakiej umiejętności. Punkty te z kośćmi wiążą się wtedy, kiedy chcemy zwiększyć szanse na powodzenie akcji. (Po prostu dodajemy konkretną liczbę punktów umiejętności do zakresu powodzenia lub braku powodzenia. Iii wracając do przykładu wcześniejszego: jeśli macie przyznany punkt do umiejętności odpowiadającej za unik - czytaj: zręczność - to ten punkt umiejętności dodajecie do zakresu powodzenia na wykonanie go. A więc rzucacie kością i patrzycie na wynik. Jeśli jako umiejętność zręczności macie przyznany jeden punkt umiejętności, to zakres, który wcześniej wynosił 1-3 wynosi 1-4.


Administrator

avatar
Płeć :
Inne


Pochodzenie :
-

Zawód :
-

Liczba postów :
55

Data dołączenia :
01/10/2016


Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach